Skutkiem wzrostu zainteresowania ofertą rejsów Wiedeń – Kraków Austrian Airlines jest powrót na trasę embraera 195. Samolot brazylijskiej produkcji wykonał już kilkanaście rotacji. A od początku sezonu zimowego ten typ statku powietrznego będzie wyłącznie wykonywał rejsy do i z Balic.
Wycofanie przez Austrian Airlines samolotów o napędzie turbośmigłowym poskutkowało przydzieleniem do obsługi dwóch lotów dziennie do i z stolicy Małopolski odrzutowca brazylijskiej produkcji, lecz rozdział pt. „E195 Austrian Airlines w Krakowie” został przerwany, albowiem
od 29 marca rejsy do i z Krakowa obsługują ATR-y 72-600, które austriackie linie lotnicze dzierżawią w formule ACMI od Braathens Regional Airways.
Wet-leasing turbośmigłowców szwedzkiego przewoźnika regionalnego podyktowany był postpandemicznym spadkiem popytu na krótkodystansowe połączenia lotnicze, w tym tych do portu lotniczego im. Jana Pawła II, których obsługa za pomocą samolotów o napędzie odrzutowym jest nieopłacalna. W ostatnich kilku tygodniach sytuacja ulegała zmianie – popyt na rejsy Wiedeń – Kraków Austrian Airlines wzrósł.
Operator z bazą na lotnisku Schwechat zmienił samolot obsługujący loty do Balic – kilkanaście rotacji wykonał znów embraer 195. Do końca sezonu letniego połączenia będą realizować mix turbośmigłowców i odrzutowców. Wraz z początkiem sezonu zimowego Austrian Airlines rejsy do i z Krakowa będzie wykonywał wyłącznie za pomocą maszyn brazylijskiego producenta.